Intake trainingen: doelgroep

Voor iedere ICT Engineer of sollicitant die meer uit zijn carrière wil halen en zijn/ haar kwaliteiten tot bloei wil laten komen en een hoge slagingskans voor zichzelf wil creëren.

U heeft een goede technicus en hij of zij heeft periodiek te maken met ‘intakes’ of sollicitaties voor een nieuwe functie.

Iedere engineer is anders en er kunnen door verschillende oorzaken per situatie en individu, communicatie gerelateerde verbeteringen plaatsvinden.

Bijvoorbeeld, elke engineer krijgt elk jaar een brok aan technische opleidingen en informatie te verwerken. Niet zo gek, dat bij een genoemd en herkend onderwerp deze kennis bij de engineer wordt geuit. Het overzicht en de verdieping van de vraag wordt vaak gemist. Eén richtingsverkeer in communicatie is ook bij Sales een valkuil.

Waar kunt u verder aan denken?

  • Hoe zet ik mijzelf effectief neer?
  • Hoe presenteer ik mijzelf?
  • Wat zijn mijn eigen persoonlijke kwaliteiten?
  • Hoe kom ik in mijn comfort zone om vanuit mijn eigen kracht te opereren?
  • Wat zijn goede interactieve vragen?
  • Hoe kan ik effectiever communiceren?
  • Hoe neem ik initiatieven om mijn Sales collega te helpen de onderneming verder te positioneren bij de eindklant?
  • Hoe kunnen gedetacheerde(n) en sales samenwerken aan een accountplan of plan van aanpak om verder ‘development’ bij je klant te bereiken?
  • Hoe creëer ik kansen en openingen voor een collega op de bank?
  • Wat verwacht ik van de accountmanager tijdens mijn ’intake´?
  • Hoe bespreek ik dat en pak ik dat aan?
  • Welke en wat voor vragen stel ik op welk moment tijdens het gesprek
  • Hoe kan ik vriendelijk en assertief ´nee´ zeggen?
  • Welke zaken spelen bij jou en wil je aan werken?
  • Welke hulp kan je gebruiken om jezelf krachtig te profileren?
  • Welke zaken denkt u zelf aan?

hansIk zoek de vraag achter de vraag

Waar geloof ik in? Welke vragen vind ik belangrijk? Welke vragen zou u zich kunnen stellen?

Checlist Succesvol Afsluiten

Leer alles over succesvol afsluiten.

7 Strategieën om Beter te Verkopen

Kijk met een andere blik naar uw organisatie en vergroot uw winkansen.