Over Salesencoachen.nl

Sales is een specialistisch beroep. Sales kent alle aspecten van het leven en 1001 factoren kunnen een rol spelen! Hoe kan een organisatie tot ‘fine-tuning’ komen, waarbij alle puzzelstukjes passen om de succes ‘rate’ aanzienlijk te verhogen.

Ik onderzoek en bespreek uw issues en ‘lacks’, om tot een hogere sales productiviteit en de winkansen te vergoten.

Iedere manager en werknemer kijkt met zijn ervaring en scope naar zijn organisatie. Het is een deel van de waarheid, maar niet de werkelijkheid. De werkelijkheid is veel groter en geeft u inzage in anders kijken…

Iedere organisatie heeft zijn eigen werkwijze en politiek.

Ik train en coach in overleg met management en deelnemer(s), op nader gespecificeerde onderdelen.

Waarom is de ene sales succesvol in het bereiken van opdrachten en heeft de andere salesman of vrouw meer opportunity’s benodigd om aan haar of zijn opdrachten te komen?

Het idealisme is dat elke sales opportunity wordt gescoord of gewonnen. Dit scheelt veel onverdorven tijd. Zelfvertrouwen wordt bereikt als elke kans kan worden benut.

Mijn ervaring met Sales is dat 50% van de Salesforce het grootste gedeelte van de omzet en opdrachten binnenhaalt en de andere helft onder target en kunnen presteert.

Wat is uw winst als de mindere omzet makende accountmanagers met een hoger bewustzijn en saleservaring op pad gaan?

Heeft u zelf als organisatie daar alles aan kunnen doen?

Mijn omzet is aan uw omzet gekoppeld.

Opportunity’s worden bij sales organisaties voor gemiddeld 50% gescoord. Dit betekent nog steeds dat de helft van de verkooptijd wordt verloren. Vaak zijn hier meerdere personen in de organisatie bij betrokken.

Heeft u wel eens uitgerekend welke tijd en kosten dit vertegenwoordigd?

Wat kunt u hier aan doen of is dit te accepteren?

Mijn ervaring is dat je bijna tot 100% geselecteerde prospects kan winnen van uw concurrenten.

Hoeveel tijd, teleurstelling en frustratie scheelt dat?

Is dit een sprookje of zou dit echt kunnen?

Ik help u graag verder.

Over Salestrainingen

Iedere sales heeft kwaliteiten en te ontwikkelen kwaliteiten. In mijn loopbaan heb ik vele salestrainingen mogen ervaren. Hieraan zijn vele trainingsdagen besteed. Van deze trainingen waren vaak maar één of twee aspecten die ikzelf interessant vond en toepaste.

De meeste sales trainingen zijn salestechnieken en vullen de ‘ordinairy mind’ met informatie.

Persoonlijk kijken naar eigen persoonlijke ontwikkeling en stappen, komt in de trainingswereld weinig voor.

Collectieve salestrainingen zijn duur en geven een korte energie ‘boost’, waarbij tools worden aangereikt die niet altijd passend zijn of waar behoefte aan is. Development waarbij al vooruitgedacht is en systemen worden behandeld, zijn zinvol als het aansluit op het ingerichte proces.

Uit mijn eigen ervaring is het een gezellig samenzijn tegen hoge kosten en het veranderingen in gedrag en aanpassing van gewoonten zijn weinig tot nihil. Sales mensen zijn eigen gereid en hebben eigen overtuigingen. Spiegelen met anderen en management is daarom enorm van belang om de valkuilen en de overtuigingen in eigen voordeel aan te scherpen.

Ik deel graag mijn ervaringen met u!
Welke verbeteringen zijn bespreekbaar in uw organisatie?

hansIk zoek de vraag achter de vraag

Waar geloof ik in? Welke vragen vind ik belangrijk? Welke vragen zou u zich kunnen stellen?

Checlist Succesvol Afsluiten

Leer alles over succesvol afsluiten.

7 Strategieën om Beter te Verkopen

Kijk met een andere blik naar uw organisatie en vergroot uw winkansen.