Mijn visie

Sales visie:

Ik geloof dat persoonlijk coachen een duidelijke meerwaarde heeft om daadwerkelijk een salesaanpak te veranderen.

Gesprekstechnieken kunnen ondersteunen, maar sales en coachen legt meer nadruk op persoonlijke kwaliteiten, inleving en verplaatsing in gesprekspartners. Het gebruik van te veel gesprekstechnieken, brengt een gesprekspartner op zijn hoede, daar waar vertrouwen en openheid van meerwaarde zijn voor het onderscheidend vermogen in een concurrerend salestraject.

Het trainen van de vraag achter de vraag heeft een aanzienlijke meerwaarde om een onderscheidende offerte te maken.

Commitment, teamgeest en op elkaar kunnen rekenen is van cruciaal belang in verkoopcycli.

‘Multi Level Selling’ is noodzakelijk indien meerdere klant management lagen zijn betrokken. Onvoorwaardelijke interesse in de denkbeelden van een ander of andere personen en hoe jij of jouw organisatie in wijsheid en ervaring daaraan kan bijdragen, geeft een meerwaarde op salestechnieken.

Het aaneenschakelen van kennisbronnen om de doelstellingen van klant organisatie te bereiken, kan concurrentie onderscheidend zijn.

Samenwerking, waarbij kwaliteiten worden herkend en aaneengeschakeld worden is een enorme kracht.

Persoonlijke ontwikkeling en tijd vrijmaken voor persoonlijke verdieping om je eigen veiligheid en veiligheid voor anderen te creëren, kwetsbaar te mogen zijn en jezelf kunnen zijn in het delen van wat er speelt, is onderscheidend.

Intuïtie en zintuigen leveren meer informatie op dan informatie en handelen uit rationele gedachten.

Het verliezen op prijs is een gemiste kans.

De beslissing van een klant wordt al veel eerder in een traject gemaakt dan aan het einde. Hierdoor komen afsluittechnieken ook in een ander daglicht te staan bij het ‘closen van een deal’.

Wat is uw salesvisie?

Communicatie visie:

Het neerzetten van jezelf in kwaliteiten en opgedane ervaringen vergt oefening en feedback.

Het voorbereiden en verdiepen in je gesprekspartner(s) via internet en netwerk geeft aanknopingspunten voor een goed gesprek. Verdiepingsvragen en doorvragen is te oefenen en te leren, waarbij duidelijk wordt wat jouw bijdrage kan zijn.

Afstemming van de verzonden boodschappen en voorgestelde initiatieven vormen cruciale informatie. Als in een gesprek alle deelnemers, verbaal en nog verbaal zijn gehoord en erkend, beïnvloedt dat het keuzeproces.

Het sturen op liefdevolle opbouwende feedback, zonder vervuiling van je eigen projecties vind ik belangrijk in trainingen.

Het nakomen van afspraken hoe gedetailleerd ze ook zijn, is bouwen aan onderling vertrouwen.

Het oefenen en sturen op duidelijk ondersteunende rol van een accountmanager bij ‘intakes’ in de detacheringsmarkt is winnend. Beïnvloedingsrollen en mogelijkheden komen in mijn sales traject terug.

Wat is uw communicatie visie?

hansIk zoek de vraag achter de vraag

Waar geloof ik in? Welke vragen vind ik belangrijk? Welke vragen zou u zich kunnen stellen?

Checlist Succesvol Afsluiten

Leer alles over succesvol afsluiten.

7 Strategieën om Beter te Verkopen

Kijk met een andere blik naar uw organisatie en vergroot uw winkansen.